July 7th, 2013: New Korean MVs

Still getting caught up!

2NE1 came back of course, so did U-KISS, Jewelry, and RaNia. HerCheck released a wonderful song, and MYNAME set out to shock.

  • 2NE1 –  Falling in Love
  • HerCheck – 불나방
  • Dynamic Duo – BAAAM
  • Vasco – Grey
  • MYNAME – Baby I’m Sorry
  • MR. MR – Waiting For U
  • RaNia – Up
  • Jewelry – Hot & Cold
  • U-KISS – Inside Of Me
  • FT Island – Theory of Happiness
  • Tony An – Just Until Here
  • John Park – Baby
  • Cold Cherry – I Like It
  • Davichi – Missing You Today
  • A Pink – No No NoStanding EGG – Miss Flower
  • ChoockChoock Band
  • Night O’Clock  – 동해드라이브
  • Yoon Jong Shin (윤종신) – 환생 feat. Kingston Rudieska
  • KwonMilk & theGreatestVoyage – Here Comes The Summer
  • Hyungjun Park (박형준) – Happy Stranger

2NE1 – Falling in Love ↓↓↓
Category: Kpop

Blonde Dara! (Sorry, she’s my bias, haha.)
YG Entertainment sure has established a new sound. CL’s rap is great and of course, I love Bom’s vocals. I can’t help but feel they’re distinct among other Kpop music trends. I don’t really feel “summer” from the song, but the MV is colorful and fun.
(Only thing I see kind of negative is that fans are probably going to start copying Dara’s use of the bindi, and that’s appropriation and so, not really advisable….)

HerCheck – 불나방 ↓↓↓
Category: Indie

Wow this is good! I love the vocals and melody. Check this one out for sure!

Dynamic Duo – BAAAM ↓↓↓
Category: Hiphop

Ugh I love these two! It’s great to see them together again.

Vasco – Grey ↓↓↓
Category: Hiphop

Somewhat easy-going. I like the dreamlike feel it has together with the MV. Just… imagine listening to this while driving at night!

MYNAME – Baby I’m Sorry ↓↓↓
Category: Kpop

OMFG. Another hardcore, manly MV. This was was pretty shocking to me, actually… such a chilling story of innocence lost. Wow.

MR.MR – Waiting For U ↓↓↓
Category: Kpop

Runaway bride? I’m surprised this concept isn’t used as often as others in Kpop MVs! I like this MV a lot, especially the ending.
The song sounds vaguely familiar, but I like it.

RaNia – Up ↓↓↓
Category: Kpop

The MV is sexy and fun, though the dance makes me think of a workout video sometimes, haha. Anyway, it really puts me in the mood for summer. Apparently the MV is partly a promotion for a waterpark as well.

Jewelry – Hot & Cold ↓↓↓
Category: Kpop

I admit, at the beginning, I wasn’t expecting much, just because the MV looked like it was going to be a bit cheesy lol.
But when the vocals started, I was hooked. Sounds great! But then I shouldn’t be surprised, because Jewelry is usually pretty good!

U-KISS – Inside Of Me ↓↓↓
Category: Japanese

Nice song. I like U-KISS, but usually am not into Japanese Kpop, (I bet some of you noticed lol). I like Kevin & Soohyun’s joint part the best.

FT Island – Theory of Happiness ↓↓↓
Category: Japanese

Okay, I do like FT Island’s Japanese music because I think it allows them to go a bit harder. I adore Hongki’s voice, but I do really appreciate it when they add vocals from one of the other guys once in awhile, too.

Tony An – Just Until Here ↓↓↓
Category: Kpop Ballad

Hmmm… familiar… haha. Is the MV from a drama or movie? One of the girls in it looks like Tablo’s wife, Kang Hye Jung.

John Park – Baby ↓↓↓
Category: Soul/Acoustic

Cute MV, haha. His voice is just so good. I think my favorite on the album is “Imagine” though.

Cold Cherry – I Like It ↓↓↓
Category: Ballad/Indie

Kind of weird MV lol, the end is a funny BTS cut.
The song is nice and relaxing.

Davichi – Missing You Today ↓↓↓
Category: Ballad

Beautiful, but light vocals this time. Really lovely.
As for the MV, some people think it’s two girls who were heartbroken by the same guy, but others think it’s two separate couples. To solve the one notebook problem, jae-ryong kim on YouTube, suggested that it was a guestbook that they had drawn on in the past while on a date with their guys.

A Pink – No No No ↓↓↓
Category: Kpop

Not a bit fan of the cutesy stuff, but the dance was nice.

Standing EGG – Miss Flower ↓↓↓
Category: Indie

I think the song was released a few months ago, but they finally just made an MV for it, haha!
A lovely feeling of summer. I want to go on a summer roadtrip now.

ChoockChoock Band – 교태소녀 ↓↓↓
Category: Indie

Really interesting sound. As for the MV, yeah it’s strange, but c’mon, we’ve seen stranger indie MVs here, right? lol

Night O’Clock  – 동해드라이브  ↓↓↓
Category: Light Rock

Fun, summery, goodness.

Yoon Jong Shin (윤종신) – 환생 feat. Kingston Rudieska ↓↓↓
Category: Indie/Reggae

Another fun summery song, haha.

KwonMilk & theGreatestVoyage – Here Comes The Summer ↓↓↓
Category: Indie

Guess all the indie bands are in the summer mood right now lol

Hyungjun Park (박형준) – Happy Stranger ↓↓↓
Category: Indie

Peaceful and kind of jazzy. I like this one.

Advertisements

2 thoughts on “July 7th, 2013: New Korean MVs

  1. Pingback: Wednesday Eu-Mak | My Myooz

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s